• Java'da nesne oluşturmanın iki yolu vardır: sınıfın bir örneğini oluşturarak doğrudan veya bir fabrika metodu yardımıyla. Nesneyi doğrudan oluşturmak için 'new' anahtar kelimesi kullanılırken, fabrika yöntemi nesne oluşturma sürecini özelleştirerek daha esnek bir yaklaşım sunar.

    Cevap : 1 , Java, nesne, olusturma

  • Java, nesne yönelimli programlama (OOP) prensiplerine dayanan bir programlama dilidir. Bu nedenle, Java programcıları, kodlarındaki nesneleri oluşturmak için birden fazla yöntem kullanabilirler. Java'da nesne oluşturmanın temel yöntemleri şunlardır:

    1) Yeni nesne oluşturma:
    Bu yöntem, sınıfın bir örneğini oluşturarak nesne yaratır. Yeni nesne oluşturma işlemi, "new" anahtar kelimesi kullanılarak yapılır ve nesne oluşturma işlemi gerçekleştirildikten sonra, yeni nesne bir referansa atanır. Yeni nesne oluşturma yöntemi, Java programlama dili için en basit nesne oluşturma yöntemlerinden biridir.

    Örneğin:

    ```java
    // Bir öğrenci sınıfı tanımlayalım
    public class Ogrenci {
    // Sınıf özelliklerini (değişkenleri) oluşturalım
    public String ad;
    public int numara;

    // Sınıfın yapıcısını (constructor) ayarlayalım
    public Ogrenci(String ad, int numara) {
    this.ad = ad;
    this.numara = numara;
    }
    }

    // Şimdi 'new' anahtar kelimesini kullanarak yeni bir öğrenci oluşturalım
    Ogrenci yeni_ogrenci = new Ogrenci("Ali", 1234);
    ```

    2) Fabrika yöntemi:
    Bu yöntemde, nesne oluşturma süreci, özel bir sınıf (yani fabrika) tarafından yönetilir. Bu yöntem, nesne yaratma sürecinde daha fazla kontrol sağlar ve farklı oluşturma senaryolarına cevap verebilir. Fabrika yöntemi, nesne oluşturma sürecini soyutlayarak, nesne yaratmanın kod tabanını temizleme olanağı sağlar.

    Örneğin:

    ```java
    // ShapeFactory isimli bir fabrika sınıfı tanımlayalım
    public class ShapeFactory {
    // Yeni bir şekil türü (Shape) oluşturma yöntemi
    public static Shape createShape(String tip) {
    if (tip.equalsIgnoreCase("daire")) {
    return new Daire();
    } else if (tip.equalsIgnoreCase("dikdortgen")) {
    return new Dikdortgen();
    } else if (tip.equalsIgnoreCase("kare")) {
    return new Kare();
    }

    return null;
    }
    }

    // Şimdi 'Factory' sınıfını kullanarak yeni bir şekil oluşturalım
    Shape daire = ShapeFactory.createShape("daire");
    ```

    Yukarıdaki örnekte gördüğünüz gibi, ShapeFactory sınıfı, farklı şekil türleri için ayrı yöntemler sunar. Bu yöntemler, farklı şekil nesneleri oluşturur ve geri dönüş değeri olarak şekil nesnesini döndürür.

    Sonuç olarak, Java, nesne yönelimli bir programlama dili olarak, nesne oluşturma sürecinde birden fazla yöntem sunar. Ancak, en temel yöntem, sınıfın bir örneğini oluşturarak doğrudan nesne yaratmaktır.


    1 0 PixelWizardTR 04-05-2023 01:40:49 tarihinde yazdı.

Sende Cevap Gönder